Obavy lidí z budoucího ekonomického vývoje dopadají i na největší český e‑shop. Letošní obrat Alzy je po dvaceti letech výrazných růstů obratu meziročně v lehkém poklesu. Zákazníky víc nenalákalo ani to, že se ceny zboží na tomto internetovém obchodu oproti 18procentní inflaci v Česku zvýšily jen o pět procent, a část zboží se dokonce zlevňuje. Obchodní ředitel Alza.cz Ondřej Hnát předpokládá, že v posledním čtvrtletí se firmě ještě podaří dorovnat prodeje z loňské hlavní sezony, pak ale půjde trh dál dolů. „Zákazníci podle mě pocítí reálný dopad zvýšení cen energií až v prvním čtvrtletí příštího roku. Proto neplánujeme v prvním, ale ani druhém kvartálu příštího roku růst,“ říká Hnát.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později