Obavy lidí z budoucího ekonomického vývoje dopadají i na největší český e‑shop. Letošní obrat Alzy je po dvaceti letech výrazných růstů obratu meziročně v lehkém poklesu. Zákazníky víc nenalákalo ani to, že se ceny zboží na tomto internetovém obchodu oproti 18procentní inflaci v Česku zvýšily jen o pět procent, a část zboží se dokonce zlevňuje. Obchodní ředitel Alza.cz Ondřej Hnát předpokládá, že v posledním čtvrtletí se firmě ještě podaří dorovnat prodeje z loňské hlavní sezony, pak ale půjde trh dál dolů. „Zákazníci podle mě pocítí reálný dopad zvýšení cen energií až v prvním čtvrtletí příštího roku. Proto neplánujeme v prvním, ale ani druhém kvartálu příštího roku růst,“ říká Hnát.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Radek Novotný
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.




