Prodej zboží zákazníkům do zahraničí prostřednictvím e‑shopů, takzvaný prodej na dálku, je od července přísněji zatížen daní z přidané hodnoty. Na jedné straně se sice zjednodušuje administrativa, především už nebude nutné sledovat prodeje pro každý stát zvlášť. Na druhé se však českým (a všem unijním) e‑shopům výrazně snižují limity, za kterými je nutné DPH odvádět. Přičemž konkrétní výši daně určuje národní legislativa.
Až dosud povinnost hradit v jednotlivých zemích DPH začínala například na Slovensku po překročení prodejů ve výši 35 tisíc eur ročně, v případě Německa dokonce od 100 tisíc eur. Nově je limit pro všechny země EU nastaven jednotně na 10 tisíc eur, což navíc platí nikoliv pro každý jednotlivý stát, ale pro součet všech prodejů zboží a služeb v celé unii. Analogicky je také možné daň neplatit v každé zemi, kde je e‑shop plátcem DPH, zvlášť, ale centrálně prostřednictvím jednoho místa pro výběr této daně.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později