Na inzeráty, na které dříve odpovídalo dvě stě lidí, se jich dnes hlásí pouze desítky. A na které odpovídaly desítky lidí, se hlásí už jen pár jedinců. Jak si stěžují takřka všichni zaměstnavatelé oslovení Ekonomem, odezva na pracovní inzeráty je ještě horší než v „předcovidovém“ roce 2019. Potvrdil to už jarní průzkum společnosti LMC provozující portály Jobs.cz a Práce.cz. Pro zaměstnavatele z toho plyne jediná zpráva: jestliže chtějí nové lidi přilákat, musí zásadně vylepšit svůj HR marketing. Ten má do světa dostat zprávu, že je firma skvělý zaměstnavatel, jinak řečeno má mezi svými pracovníky dobrou pověst.

Tak nehmatatelná věc, jako je pověst, se tvoří celá léta a je výsledkem spokojenosti zaměstnanců, kterou pak marketingové aktivity dotvářejí a přenášejí do světa. Firmy do HR marketingu investují podle velikosti i desítky milionů korun. Běžná částka u středně velkého podniku je od půl milionu do milionu korun. Podobná propagace se ale dá dělat vlastně úplně zadarmo, protože dobrá pověst se šíří sama. Týdeník Ekonom se s experty na HR marketing podíval na jeho slabá místa, tedy kde české firmy v náborových aktivitách dělají nejčastěji chyby, a přichází tak o kandidáty ochotné se k nim hlásit.

Lže se a zkresluje

Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Víte, že…

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod

  • nezobrazují se jim reklamy
  • mohou odemknout obsah kamarádům
  • mohou prohlížet online archiv
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.