Reklama na léčivé kameny z And či Himálaje, magnetické prsteny nebo „zaručené“ prostředky ulevující od bolesti zad, jako byl pověstný kosmodisk, do konce roku skončí. Jejich zákaz přináší novela zákona o regulaci reklamy, která zpřísňuje podmínky propagace zdravotnických prostředků. Tedy výrobků od brýlí až po složitou nemocniční techniku. Což je byznys, za který lidé, firmy či nemocnice v Česku ročně utrácejí 24 miliard korun a za nějž jen Všeobecná zdravotní pojišťovna platí kolem sedmi miliard korun.
Už nebude možné tvrdit, že zdravotnické prostředky mají léčebné účinky, a pokud ano, bude to muset být doloženo odbornými expertizami, jako tomu je u léků. Z reklam zaměřených na běžné zákazníky, například v případě sirupu proti kašli či očních kapek, zmizí tváře celebrit i sugestivní dobrozdání vědců a lékařů. A vytratí se přehnané sliby o účinnosti nabízeného zboží. Omezení se dotknou i reklamy výrobků cílících na zdraví, například chytrých hodinek a doplňků stravy. Ani ty se už nebudou moci tvářit, že něco léčí.
Půl milionu položek
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Josef Pravec
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



