Reklama na léčivé kameny z And či Himálaje, magnetické prsteny nebo „zaručené“ prostředky ulevující od bolesti zad, jako byl pověstný kosmodisk, do konce roku skončí. Jejich zákaz přináší novela zákona o regulaci reklamy, která zpřísňuje podmínky propagace zdravotnických prostředků. Tedy výrobků od brýlí až po složitou nemocniční techniku. Což je byznys, za který lidé, firmy či nemocnice v Česku ročně utrácejí 24 miliard korun a za nějž jen Všeobecná zdravotní pojišťovna platí kolem sedmi miliard korun.
Už nebude možné tvrdit, že zdravotnické prostředky mají léčebné účinky, a pokud ano, bude to muset být doloženo odbornými expertizami, jako tomu je u léků. Z reklam zaměřených na běžné zákazníky, například v případě sirupu proti kašli či očních kapek, zmizí tváře celebrit i sugestivní dobrozdání vědců a lékařů. A vytratí se přehnané sliby o účinnosti nabízeného zboží. Omezení se dotknou i reklamy výrobků cílících na zdraví, například chytrých hodinek a doplňků stravy. Ani ty se už nebudou moci tvářit, že něco léčí.
Půl milionu položek
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později