Volkswagen Golf z roku 1974 je klasikem, nikoli však vynálezcem moderního rodinného hatchbacku. V Itálii takové auto jezdilo už o deset let dříve a české motoristy možná překvapí, že se jmenovalo Autobianchi Primula.
Co dnes považujeme za nejjednodušší technické řešení kompaktního vozu, přitom zrálo dekády. Vměstnat celý agregát napříč před přední kola − aby nezasahoval do kabiny − znamenalo vymyslet dost skladnou převodovku. Dalším úskalím byl pohon právě té nápravy, kterou zatáčíme: stejnoběžné klouby poloos byly drahé a vyplatily se až při hodně velkých sériích. A pak se léta pilovaly různé finty, aby vám každé přidání plynu nevytrhlo volant z ruky a řízení nevibrovalo.
Zrození malých siláků
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Víte, že…
Předplatitelé mají i řadu dalších výhod
- nezobrazují se jim reklamy
- mohou odemknout obsah kamarádům
- mohou prohlížet online archiv