Volkswagen Golf z roku 1974 je klasikem, nikoli však vynálezcem moderního rodinného hatchbacku. V Itálii takové auto jezdilo už o deset let dříve a české motoristy možná překvapí, že se jmenovalo Autobianchi Primula.
Co dnes považujeme za nejjednodušší technické řešení kompaktního vozu, přitom zrálo dekády. Vměstnat celý agregát napříč před přední kola − aby nezasahoval do kabiny − znamenalo vymyslet dost skladnou převodovku. Dalším úskalím byl pohon právě té nápravy, kterou zatáčíme: stejnoběžné klouby poloos byly drahé a vyplatily se až při hodně velkých sériích. A pak se léta pilovaly různé finty, aby vám každé přidání plynu nevytrhlo volant z ruky a řízení nevibrovalo.
Zrození malých siláků
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111