Volkswagen Golf z roku 1974 je klasikem, nikoli však vynálezcem moderního rodinného hatchbacku. V Itálii takové auto jezdilo už o deset let dříve a české motoristy možná překvapí, že se jmenovalo Autobianchi Primula.
Co dnes považujeme za nejjednodušší technické řešení kompaktního vozu, přitom zrálo dekády. Vměstnat celý agregát napříč před přední kola − aby nezasahoval do kabiny − znamenalo vymyslet dost skladnou převodovku. Dalším úskalím byl pohon právě té nápravy, kterou zatáčíme: stejnoběžné klouby poloos byly drahé a vyplatily se až při hodně velkých sériích. A pak se léta pilovaly různé finty, aby vám každé přidání plynu nevytrhlo volant z ruky a řízení nevibrovalo.
Zrození malých siláků
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Martin Frei
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



