Za první republiky se vůně z pražíren kávy rozlévala takřka po každém tuzemském městě. Lokální výrobci patřili mezi běžné živnosti. V posledních letech pražírenská tradice opět ožívá. Za deset let se počet malých pražíren kávy zdesetinásobil, dnes je jich v tuzemsku více než stovka. Podobně jako v gastronomii i u kávy stoupá počet zákazníků, kteří hledají lepší kvalitu.
Na tomto trendu vyrostl i byznys Jiřího Plška. Výběrovou kávu praží v malé vesnici Babice nedaleko Uherského Hradiště. V minulém roce jeho rodinná firma Coffeespot narostla o sto procent a dosáhla rekordní, padesátimilionové tržby. "Loňský podzim byl o nervy, chodívali jsme všichni spát s obrovským tlakem a s vědomím, že máme na e-shopu čtyři stovky nevyřízených objednávek," říká Jiří Plšek.
Jak se vám daří podnikat v době koronaviru?
Skvěle, nemůžeme si stěžovat. Někdy máme myšlenky v rovině "proč objednávek není méně". To by ale bylo rouhání.
Čím to, že se vám tak daří?
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Petr Býma
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



