Za první republiky se vůně z pražíren kávy rozlévala takřka po každém tuzemském městě. Lokální výrobci patřili mezi běžné živnosti. V posledních letech pražírenská tradice opět ožívá. Za deset let se počet malých pražíren kávy zdesetinásobil, dnes je jich v tuzemsku více než stovka. Podobně jako v gastronomii i u kávy stoupá počet zákazníků, kteří hledají lepší kvalitu.
Na tomto trendu vyrostl i byznys Jiřího Plška. Výběrovou kávu praží v malé vesnici Babice nedaleko Uherského Hradiště. V minulém roce jeho rodinná firma Coffeespot narostla o sto procent a dosáhla rekordní, padesátimilionové tržby. "Loňský podzim byl o nervy, chodívali jsme všichni spát s obrovským tlakem a s vědomím, že máme na e-shopu čtyři stovky nevyřízených objednávek," říká Jiří Plšek.
Jak se vám daří podnikat v době koronaviru?
Skvěle, nemůžeme si stěžovat. Někdy máme myšlenky v rovině "proč objednávek není méně". To by ale bylo rouhání.
Čím to, že se vám tak daří?
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později