Na české startupové scéně zná osmatřicetiletého Martina Kešnera úplně každý. To samé platí i obráceným směrem. Současný investiční ředitel venture kapitálového fondu J&T Ventures stál totiž před třinácti lety u zrodu startupové soutěže Vodafone Nápad roku, které se za tu dobu zúčastnilo bezmála dva tisíce projektů. Mimo jiné třeba slavný vyhledávač levných letenek Kiwi nebo třeba aplikace Záchranka. Kešner tak má unikátní vhled do toho, jak na tom vlastně české start-upy jsou, co čeští začínající podnikatelé umí a co jim naopak chybí.

Jak tvrdí, současná koronakrize může start-upům paradoxně pomoci. "Mnohé firmy musí šetřit a optimalizovat provoz a hledají nástroje, jež by jim pomohly digitalizovat nebo automatizovat jejich činnost. Což je samozřejmě voda na mlýn mladým technologickým firmám," vysvětluje Kešner.

Jak vás napadlo založit startupovou soutěž Vodafone Nápad roku?

Už v roce 2007 jsem spoluzakládal Institut rozvoje podnikání při Vysoké škole ekonomické. Jeho cílem bylo podporovat studenty v prvních podnikatelských krocích. Součástí tohoto projektu byla i soutěž, jejíž pomocí jsme chtěli medializovat úspěchy mladých začínajících podnikatelů. Co si budeme povídat, v té době mělo slovo podnikatel ještě pro mnohé lidi pořád poněkud negativní význam. První ročník ověřil zájem mladých podnikatelů i partnerů, a tak vznikl Nápad roku, který je vlastně platformou propojující začínající byznysmeny s médii, investory, podnikatelskými mentory a velkými firmami. Za 13 let existence se do něj přihlásilo již 1975 projektů. A jsou vidět výsledky, třeba Vodafone, který je desátým rokem naším titulárním partnerem, již uzavřel spolupráci se sedmi projekty, se dvěma dokonce na globální úrovni. S firmami Spaceti a Mindpax.

Máte představu, kolik projektů z těch, co vám prošly rukama, do dnešního dne přežilo?

Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Víte, že…

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod

  • nezobrazují se jim reklamy
  • mohou odemknout obsah kamarádům
  • mohou prohlížet online archiv
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.