Pravidelně sportovat, méně utrácet, více vydělávat, jíst zdravěji, přestat kouřit, naučit se hrát na hudební nástroj, tolik se nestresovat, víc se usmívat. To jsou pravděpodobně jedna z nejčastějších odhodlání, se kterými lidé vstupují do nového roku. Někteří se skálopevným přesvědčením, že sliby, které dali sami sobě, vyplní. Jiní už trochu tuší, že novoroční předsevzetí jsou ošemetná věc a mají sklony poměrně snadno upadnout v zapomnění.

"Pokud novoroční předsevzetí nejsou brána jako závazné cíle, šance na dodržení jsou minimální a spějí k předčasnému ukončení," říká osobní koučka, konzultantka a HR mentorka pro firmy Jana Weinberg. Aby šance na dodržení byla větší, je podle jejích slov potřeba na předsevzetí pracovat systematicky a vnímat je jako jasné byznysové, pracovní či osobní cíle.

Roky manažerské praxe mohou evokovat pocit, že nevytváříte nic hmatatelného − zkuste vytvořit něco, na co si lze sáhnout.

"Popravdě jsem se ještě nesetkala s tím, že by si novoroční předsevzetí dávaly firmy jako celek," pokračuje. Jednotlivé společnosti si spíš stanovují strategické cíle, které navazují na jejich poslání a formulovanou vizi. Ze strategických cílů se pak stanovují cíle pro jednotlivá oddělení, týmy a jednotlivce − ty mohou mít ve výsledku dopad na vztahy v týmu a celkovou produktivitu. "V takovém případě je však potřeba, aby za dodržení jakýchkoliv cílů či předsevzetí byla zodpovědná konkrétní osoba, která bude hlídat kritéria a stanoví strategii − cestu k cíli, bude motivovat tým a průběžně monitorovat, zda vytyčených milníků bylo dosaženo," dodává Jana Weinberg a potvrzuje, že nejčastějším fenoménem pro novoroční předsevzetí bývá zdravý životní styl, hubnutí a skoncování s kouřením.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.