Nerozdává úkoly, nedeleguje práci, nemá hlavní slovo, vzdává se nutnosti mít vize. Místo toho vytváří prostředí, ve kterém si každý zaměstnanec sám najde svůj úkol, propojuje lidi navzájem a miluje chyby. Tak definuje ideálního šéfa Jan Vlachynský, spolumajitel Baru, který neexistuje a několika dalších brněnských gastronomických podniků. Teď, v době koronavirové, kdy může své firmy provozovat jen "přes okénko", našel Vlachynský čas na to, aby shrnul svou teorii šéfovství, a to jak v podcastu Šéfové jsou kokoti, tak i stejnojmenné knize, která vyšla před dvěma týdny. "Já sám jsem tím největším kokotem. Protože jsem šéf. A šéfové jsou a navždy budou tou největší překážkou skvělé práce. Tyhle zásady jsem si sepsal, abych je pořád měl na očích a připomínaly mi, jak se jako šéf mám chovat a jak naopak ne," vysvětluje manažer, který se ve vedení zaměřuje na to, aby jako manažer upozadil svůj hlas a názor. Tím už nějakou dobu čeří vody na konferencích o leadershipu a také to předává v kurzech, jak vést gastronomický podnik.

Jiné vedení i jiné gastro

Vlachynský vede lidi od roku 2012, kdy založil první bar. Nyní má barů pět, jeden hotel a dalších několik aktivit pod hlavičkou Lidé z Baru, které s gastronomií souvisí. Celkem zaměstnává 150 lidí. Jeho manažerský styl je založený především na předání odpovědnosti a svobod zaměstnancům a piluje ho přibližně pět let. "Do té doby jsem všechny ty věci jako úkolování a dozorování, bombardování telefonáty normálně dělal," říká Vlachynský.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.