Nová hlavní správkyně kasy e-shopu Rohlík.cz Sonia Slavtcheva si v životě prošla těžkým startem i prudkým vzletem. Finanční ředitelka největšího tuzemského on-line supermarketu přišla do Česka v roce 1990 z Bulharska. S manželem i ročním synem utekli před ekonomickými problémy, kterými jejich země procházela. Rok strávili v několika uprchlických táborech. Pak Slavtcheva, která v rodném Bulharsku vystudovala ekonomii a dopravu, získala práci pokladní. Do školy se však opět vrátila, získala titul MBA z Pittsburské univerzity a začala novou kariéru ve finančnictví. Působila ve vrcholovém managementu například GE Money, Home Creditu či pojišťovny Allianz.

Letos v květnu nastoupila do společnosti Rohlík, kde své zkušenosti zúročuje při rozjezdu mezinárodní expanze. "Pracuje se tu naprosto odlišným způsobem, než jaký znám z velkých korporací," říká manažerka, která už půl roku vede finance firmy, jež loni vykázala obrat 4,2 miliardy korun.

Rohlík.cz je firma se silným základem v dopravě, kterou jste vedle ekonomie studovala. Po více než 20 letech jste opustila finanční korporace, jeví se to jako návrat k tomu, co je vám blízké.

Je to tak, ale až tak logicky jsem k tomu nedošla. Rohlík je naplněním mého snu v tom, že se tu hodně učím. Dynamika firmy je úplně jiná, než jsem znala. Také jsem ještě nikdy nepracovala v maloobchodu.

Když je člověk v Česku ve vrcholovém managementu společnosti, která patří do mezinárodní skupiny, má jen málo možností ovlivnit její chod. Většinou jen konáte, co je potřeba. Tady je to jiné a mnohem zajímavější, než když jsem jen nesla odpovědnost.

Proč si vás Rohlík najal?

Je na cestě stát se z ryze české společnosti mezinárodní. Skoro rok jsme v Maďarsku, teď už jsme otevřeli pobočky v Rakousku a Německu a připravujeme se, že na Vánoce spustíme prodej zboží ve Vídni. S expanzí přicházejí i nové úkoly, které předtím nebyly na stole. Jedním z klíčových úkolů, které jsem dostala, je postarat se o financování expanze. Tím, že mám zkušenosti z bankovnictví a pojišťovnictví, vím, co investoři očekávají. V Home Creditu jsem se také účastnila vyjednávání s bankami a investory a měla jsem za úkol obstarat peníze na expanzní plány. Tím teď prochází Rohlík.cz.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 90 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-66838750-zena-ktera-vi-co-chteji-investori