Magické slovní spojení home office bylo ještě před pár měsíci skloňovaným benefitem. Pro mnoho manažerů českých firem bylo vlastně nepředstavitelné, že by jejich zaměstnanci mohli skutečně plnohodnotně fungovat z domova. A tak tuhle možnost brali jen jako takovou úlitbu tomu, aby na přehřátém pracovním trhu vůbec nějaké zaměstnance ulovili. "Nechceme dávat lidem delší dovolenou, tak jim dovolíme pár dní home office," slýchali jsme občas v rozhovorech. A všichni to tak začali brát. Zaměstnanci ani nepředpokládali, že by během těchto dnů pracovali (nebo udělali jen to nejdůležitější), a co je horší, zaměstnavatelé s tím ani nepočítali. Samozřejmě že to tak nefungovalo všude, a zejména v některých oborech lidé i z domova pracovali naplno. Pak je čtení o oblíbeném benefitu v podobě home officu tak trochu rozčilovalo. Ovšem koronavirus způsobující nemoc covid-19 najednou všem z nás pořádně zamíchal kartami.

Konzervativní manažeři jsou nebezpečím

Vlastně všechny firmy v Česku byly ze dne na den postaveny před těžké rozhodnutí. Zda umožnit svým lidem pracovat z domova a firmu, byť s jistými omezeními, udržet v chodu. Druhou možností bylo svůj byznys úplně zastavit. Bylo totiž zřejmé, že fungování mnoha lidí na malém prostoru není dlouhodobě udržitelné. Právě tady se ukázalo, kdo byl prozíravý a kdo nikoliv. Firmy, které se již na digitálních platformách učily fungovat v minulosti, vlastně neměly žádný problém. Jistě, nikdo neměl zkušenost s tím, že z domova pracují najednou všichni. To byla velká změna. Pokud ale byli lidé zvyklí zúčastňovat se porad pomocí nějaké digitální platformy, byl přechod snazší. Stačilo jen zajistit, aby se do firmy mohli připojit všichni současně a to byla vlastně jen věc IT. Vše tak mohlo fungovat naprosto samozřejmě téměř od prvního okamžiku.

Ještě na vás čeká 50 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Víte, že…

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod

  • nezobrazují se jim reklamy
  • mohou odemknout obsah kamarádům
  • mohou prohlížet online archiv
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.