Jak v dobách recese, tak v dobách konjunktury se obecně nevyplácí "šponovat" cenu mzdy nad její reálnou hodnotu. Samozřejmě mám zkušenost s lidmi, kteří narovinu zpětně řekli, že u nás víc makali, ale nevydělali si tolik jako dnes, kdy nemusí zas až tolik dělat a vydělají si i jednou tolik. To, že se zejména v malých a středních firmách nesmyslné přeplácení zaměstnanců nevyplácí a je krátkodobým vítězstvím, je i tak evidentní.
Myslete strategicky
Byznys stojí na vytrvalosti, ne sprintu. A důležitým ukazatelem je poměr ceny a výkonu. Některé firmy si zkrátka neumí uvědomit, co, za kolik a s jakým výkonem nakupují. Pak to vypadá jako na aukci, kde už jen z principu přihazuje jeden zájemce přes druhého, jen aby dostali tu konkrétní draženou věc. V tomto případě zaměstnavatel získá pracovníka. Praxe nám ukazuje, že kdo jde cestou trpělivosti a vytrvalého hledání, sežene za rozumnou mzdu schopné a rozumné lidi. A pak dává smysl i celý byznys. Vždyť mzdové náklady jsou jednou z procentuálně největších položek v nákladech každé firmy.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později