Jak v dobách recese, tak v dobách konjunktury se obecně nevyplácí "šponovat" cenu mzdy nad její reálnou hodnotu. Samozřejmě mám zkušenost s lidmi, kteří narovinu zpětně řekli, že u nás víc makali, ale nevydělali si tolik jako dnes, kdy nemusí zas až tolik dělat a vydělají si i jednou tolik. To, že se zejména v malých a středních firmách nesmyslné přeplácení zaměstnanců nevyplácí a je krátkodobým vítězstvím, je i tak evidentní.
Myslete strategicky
Byznys stojí na vytrvalosti, ne sprintu. A důležitým ukazatelem je poměr ceny a výkonu. Některé firmy si zkrátka neumí uvědomit, co, za kolik a s jakým výkonem nakupují. Pak to vypadá jako na aukci, kde už jen z principu přihazuje jeden zájemce přes druhého, jen aby dostali tu konkrétní draženou věc. V tomto případě zaměstnavatel získá pracovníka. Praxe nám ukazuje, že kdo jde cestou trpělivosti a vytrvalého hledání, sežene za rozumnou mzdu schopné a rozumné lidi. A pak dává smysl i celý byznys. Vždyť mzdové náklady jsou jednou z procentuálně největších položek v nákladech každé firmy.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jiří Jemelka
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



