První prodaná auta si Pavel Louda dodnes pamatuje. Když se svým otcem v Choťánkách u Poděbrad v roce 1992 otevřel prodejnu a servis vozů Škoda, jako první prodal tři favority. "Jeden byl bílý, další červený a barvou toho třetího si už jistý nejsem," říká pětačtyřicetiletý majitel jednoho z největších českých autosalonů Louda Auto. Vedle prodeje aut se Pavel Louda, který se do čela rodinné firmy postavil koncem 90. let, rozkročil i do jiných oborů: provozuje největší českou carsharingovou společnost, vlastní poděbradské sklárny Bohemia Crystal, má investiční fond a pustil se i do výstavby bytů.

"Obrat z 80 procent tvoří prodej a servis vozů, desetinu sklo a ostatní aktivity zbytek," říká Louda v kanceláři v nejvyšším patře svého autosalonu s výhledem do polabské krajiny kolem Poděbrad. Jeho firma s obratem kolem 5,5 miliardy korun ročně postupně expandovala do severních Čech a na Moravu a nyní se chce etablovat v Praze.

Hlad po autech

Reklamy na Louda Auto nosí na dresech nymburští basketbalisté i hokejisté Sparty. K tomuto sportu má Louda blíž − v rodných Poděbradech hrál deset let v mládežnických kategoriích. Po pádu komunistického režimu se ale vydal na jinou dráhu − se svým otcem začal podnikat. "Měli jsme chuť pustit se do obchodování a došli jsme k názoru, že velmi dynamický rozvoj čeká právě prodej aut. Do té doby jsme s nimi neměli nic společného, dívali jsme se na to čistě obchodně," vzpomíná Louda.

Loudovi se rozhodli vsadit na domácí značku Škoda, která v té době procházela privatizací a ucházely se o ni mimo jiné koncerny Volkswagen a Renault. "Usoudili jsme, že se vyplatí získat dealerství pro Škodu, protože kdyby ji získal Renault, tak budeme prodávat i tato auta," popisuje.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-66531980-po-revoluci-o-byznyse-s-auty-nic-nevedel-nyni-v-nem-pavel-louda-toci-miliardy