První prodaná auta si Pavel Louda dodnes pamatuje. Když se svým otcem v Choťánkách u Poděbrad v roce 1992 otevřel prodejnu a servis vozů Škoda, jako první prodal tři favority. "Jeden byl bílý, další červený a barvou toho třetího si už jistý nejsem," říká pětačtyřicetiletý majitel jednoho z největších českých autosalonů Louda Auto. Vedle prodeje aut se Pavel Louda, který se do čela rodinné firmy postavil koncem 90. let, rozkročil i do jiných oborů: provozuje největší českou carsharingovou společnost, vlastní poděbradské sklárny Bohemia Crystal, má investiční fond a pustil se i do výstavby bytů.
"Obrat z 80 procent tvoří prodej a servis vozů, desetinu sklo a ostatní aktivity zbytek," říká Louda v kanceláři v nejvyšším patře svého autosalonu s výhledem do polabské krajiny kolem Poděbrad. Jeho firma s obratem kolem 5,5 miliardy korun ročně postupně expandovala do severních Čech a na Moravu a nyní se chce etablovat v Praze.
Hlad po autech
Reklamy na Louda Auto nosí na dresech nymburští basketbalisté i hokejisté Sparty. K tomuto sportu má Louda blíž − v rodných Poděbradech hrál deset let v mládežnických kategoriích. Po pádu komunistického režimu se ale vydal na jinou dráhu − se svým otcem začal podnikat. "Měli jsme chuť pustit se do obchodování a došli jsme k názoru, že velmi dynamický rozvoj čeká právě prodej aut. Do té doby jsme s nimi neměli nic společného, dívali jsme se na to čistě obchodně," vzpomíná Louda.
Loudovi se rozhodli vsadit na domácí značku Škoda, která v té době procházela privatizací a ucházely se o ni mimo jiné koncerny Volkswagen a Renault. "Usoudili jsme, že se vyplatí získat dealerství pro Škodu, protože kdyby ji získal Renault, tak budeme prodávat i tato auta," popisuje.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později