Když seriály Netflixu jako House of Cards nebo Orange Is the New Black začaly v první polovině této dekády dostávat televizní ceny, mnozí to považovali za přechodný úspěch. Postupem času se ale jeho streamované dokumenty staly trvalou součástí předávání Cen akademie. A nyní Netflix stál na kulturní frontě těsně pod poslední kótou. Jím produkované drama Roma režiséra Alfonsa Cuaróna bylo hlavním favoritem − minimálně podle kurzů sázkových kanceláří − na Oscara za nejlepší film. Toho mu nakonec vyfoukla Zelená kniha a Roma dostala "pouze" sošku za nejlepší režii, kameru a cizojazyčný film.
Netflix přesto potvrdil svou pozici. Téměř se 140 miliony uživatelů ve více než 190 zemích světa se globální streamovací jednička definitivně usadila mezi tradičními tvůrci obsahu nejvyšší ligy. Zakladatele a výkonného šéfa Netflixu Reeda Hastingse nyní čeká poslední výzva: musí vybalancovat obří náklady s příjmy z předplatného od diváků a proměnit neuvěřitelně dynamicky rostoucí firmu v trvale ziskovou záležitost.
Život na seriálu
Netflix je iniciátorem takzvaného binge-watchingu, kdy diváci hodiny "sjíždějí" seriály na jeden zátah. V momentě, kdy se divákům znelíbí Claire Underwoodová v seriálu z politického prostředí House of Cards, mohou přeskočit na Narcos. Když přestane bavit Escobar, je tu El Chapo. Nejsou-li narkobaroni váš šálek čaje, k dispozici je superhrdina Daredevil, Stranger Things (horor), Ozark (kriminální drama) nebo Master of None (komedie). Bezedná je pak nabídka dokumentů. Když loni Netflix uvedl horor Bird Box, jeho fanoušci se na základě hlavního motivu filmu začali hecovat, co kdo zvládne se zavázanýma očima.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později