Kdyby se okolo nemotal nikotin, závislosti mladistvých a související zdravotní problémy, byla by to úžasná success story. O tom, kterak dva mladíci přišli s revolucí do tradičního oboru a vybudovali firmu ohodnocenou na více než 36 miliard dolarů. Juul je zkrátka společnost, která přitahuje stále více pozornosti. Nejdříve tím, jak dokázala svým produktem urvat tříčtvrtinový podíl na trhu s e-cigaretami. Poté příběhem zakladatelů Adama Bowena a Jamese Monseese, dvou studentů Stanfordu, kteří nad tradiční cigaretkou vymysleli společnost PAX Labs, z níž se Juul odštěpil. A konečně tím, že na konci loňského roku majitelé prodali za 12,8 miliardy dolarů pětatřicetiprocentní podíl Juulu koncernu Altria, který zastřešuje Philip Morris. Na firmu s dvoumiliardovým obratem a několika zásadními spory se státem a veřejným míněním je to velmi slušný výsledek.

Hlavní nebezpečí pro Juul a jeho dlouhodobý úspěch spočívá právě na straně amerických státních orgánů. Federálnímu Úřadu pro kontrolu potravin a léčiv (FDA) leží e-cigarety stále s větší tíhou v žaludku a kvůli ohrožení mládeže začíná proti Juulu velmi tvrdě vystupovat. Jeho cigareta funguje tak, že elektrický zdroj po vdechnutí pošle ze zásobníku kuřákovi do plic dávku nikotinu. Díky zlepšováku objevenému v laboratořích Juulu dokonce zrychleně. Firma navíc nikotin ochutila na stovky různých způsobů, a každý si tak může vybrat příchuť dle libosti.

Na druhou stranu se s Juulem nespaluje papír ani tabák, a e-cigareta tak neobsahuje ony rakovinotvorné látky. Závislost na zdravotně škodlivém nikotinu nicméně kuřák získává. Vědci se potom přou, do jaké míry se e-cigarety mohou stát odrazovým můstkem pro rizikovější formy kouření. Celý koncept se v loňském roce stal módou mezi americkou mládeží a firma je hlavním motorem tohoto růstu zájmu.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 60 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-66424240-juul-firma-ktera-radikalne-zvysila-zajem-mladeze-o-cigarety