Hodně se teď mluví o tom, jak by bylo dobré, kdyby se děti víc zajímaly o technické vzdělání. Přemanažerováno a překoučováno už je dost a youtuber taky nemůže být každý. Takže se časem ukáže, že král je nahý, zatímco technické dovednosti budou v civilizaci závislé na technice vždycky potřeba. Určitě se s tím tedy bude něco dělat: založí se komise, rozjedou se programy, peníze potečou proudem, pár lidí s kamarády na správných místech se bude mít dobře − a to bude asi tak všechno, pro příklady nemusíme daleko.
Já na technické škole maturoval. Byla to průmyslovka zaměřená na elektrotechniku a dost těžká, takže z mých spolužáků v prvním ročníku to k maturitě dotáhla zhruba polovina. Za onoho času byl v kurzu bigbít, i rozhodl jsem se své školní znalosti zúročit stavbou elektrické kytary a zesilovače. Jenže ten nefungoval, tak jsem se pro radu obrátil na profesora elektroniky. Nevěděl. Nakonec jsem na to přišel sám a myslím, že mi stavba těch dvou strojů dala víc než celá průmyslovka, přestože na ní jsem z technických předmětů prolézal s odřenými zády. I když jsem měl techniku od dětství rád, po maturitě jsem raději šel na školu úplně jiného zaměření.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 20 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan A. Novák
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



