Když v roce 2003 vyjel na silnice první Mercedes-Benz CLS, stal se zakladatelem kategorie sedan-kupé. To, co zní jako protimluv, si ale bohatá klientela stuttgartské značky oblíbila. Netrvalo dlouho a začaly se objevovat "kopie" CLS i u jiných značek. Nyní vstupuje luxusní vůz s hvězdou na kapotě do třetí generace, která se vzhledově posunula z decentního modelu v nepřehlédnutelný kus.
Zatímco z bočního pohledu zůstává silueta auta s nízkou střechou a velmi úzkými okny pořád prakticky stejná, odehrály se největší změny na zádi a přídi. Vzadu najdete do víka kufru zasahující LED brzdová světla a masivní výfuky, vpředu to je pak nový "žraločí čumák", tedy příď, jejíž horní hrana je vysunutá o něco více dopředu než spodní. Jde o první takový styling u Mercedesu, ale nedávné odhalení kompaktního modelu třídy A dokládá, že ho automobilka bude aplikovat na širším spektru aut. To, co na fotografiích z určitých úhlů působí lehce rozpačitě, v realitě strhává pozornost a propůjčuje vozu spolu s LED světlomety (v základní výbavě) sebevědomý, až agresivní vzhled. Nelze se ubránit srovnání s přídí legendárního Fordu Mustang.
Uvnitř chce ale auto svou posádku naopak uklidnit. Jistě, přistupuje se sem přes stylové bezrámové dveře a kabina je o poznání stísněnější než u Mercedesu třídy E. Palubní deska a speciálně pro tento model navržená superkomfortní sedadla z malého prostoru vytvoří velmi uvolněné místo k bytí. Platí to ale jen tehdy, pokud nejste více vzrostlý jedinec snažící se usadit se dozadu. Stále je totiž potřeba mít na mysli, že jde o sedan-kupé s důrazem na slovo "kupé". Vzadu je tak problém zejména nad hlavou.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později