Uvedený přístup vychází z tzv. Vroomovy teorie očekávání, podle níž, pokud jsou lidé přesvědčeni o dosažitelnosti cíle (expektace) a o tom, že za jeho dosažení budou náležitě oceněni (instrumentalita), a navíc jsou i přesvědčeni o atraktivnosti ocenění (valence), pak jsou motivováni cíle dosáhnout. V případě pracovní motivace je cílem dobře odvedená práce. Na základě zmíněného teoretického přístupu byly pro měření motivace zaměstnanců v organizacích použity dvě baterie otázek. Jedna měří očekávání spojená s dosažením odměny na základě vybraných deseti motivátorů. Druhá baterie otázek měří důležitost oněch motivátorů z hlediska zaměstnance.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111