Začínáme fungovat jako firma, ne jako banda punkerů, svěřil se s nadsázkou Oliver Dlouhý, zakladatel nejúspěšnějšího českého start-upu na vyhledávání výhodných letů Kiwi.com. Končící rok byl pro něj přelomový. V květnu se jeho strmě rostoucí firma přejmenovala z dřívějšího Skypickeru. A Dlouhý musel vymyslet, jak ji dál řídit, aby jí její vlastní rozvoj nepodrazil nohy. Ocitl se v situaci, kdy musel začít proměňovat brněnský start-up na klasický podnik.
Cestování v jedné aplikaci
V českém startupovém prostředí lze osmadvacetiletého Dlouhého označit za žijící legendu. Firmu založil v roce 2012 a od té doby vyrostla o několik tisíc procent. Letos její majitel odhaduje tržby až na osm miliard korun a počítá se zhruba 200milionovým ziskem. Před třemi lety tehdejší Skypicker dosahoval obratu deset milionů korun. Přesto Dlouhý věří, že potenciál pro růst nevyčerpal. Za změnou značky leží snaha "přistát na zemi" a sáhnout po dalších trzích s osobní přepravou − vedle letecké i té pozemní.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jakub Horáček
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



