Když loni německý parlament schválil placené dálnice pro cizince, dostalo se to až k Evropské komisi, která zemi zažalovala u Evropského soudu za diskriminaci. Rozhodnuto dodnes není, byť dobře informované zdroje tvrdí, že do konce měsíce by mělo být jasné, jak mýto, které mělo už dávno fungovat, nakonec skončí. Nejde však o jedinou změnu, kterou Němci s druhou největší dálniční sítí na světě (hned po Spojených státech) chystají.
Německý ministr financí Wolfgang Schäuble podle časopisu Der Spiegel navrhl vytvořit společnost, v níž by 49,9 procenta mohl mít soukromý sektor. Domnívá se totiž, že by taková firma mohla spravovat i opravovat infrastrukturní síť podstatně efektivněji než doposud. Možná má pravdu, ale nejen pro dosavadního koaličního partnera − stranu SPD − je podobný návrh nepřijatelný. Proti jsou i samotní Němci. Každopádně je jasné, že se do voleb v roce 2017 nestane nic.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 40 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Julie Hrstková
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



