Na každých 50 negativních zkušeností s realitními kancelářemi připadá jen jediná pozitivní, vyplynulo z analýzy ministerstva pro místní rozvoj. A přibývá i soudních sporů mezi realitními kancelářemi a jejich klienty. Podle organizací hájících práva spotřebitelů dostávají lidé od realitek v řadě případů zcela mylné nebo zavádějící informace.
Pojistka odpovědnosti
Ministerstvo pro místní rozvoj tomu nyní chce udělat přítrž a rozhodlo makléře svázat jasně danými pravidly. Návrh zákona o realitním zprostředkování, který je nyní v připomínkovém řízení, nově například stanoví, že makléř odpovídá za doporučení a informace, které v rámci realitního zprostředkování prodávajícímu či kupujícímu poskytl. Budou-li chybné a spotřebitel se kvůli tomu dostane do problémů, bude ho muset makléř odškodnit. K tomu by mělo sloužit nové povinné pojištění odpovědnosti za škodu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později