Před 25 lety sjel z výrobní linky poslední automobil východoněmecké značky Trabant. Stalo se tak 30. dubna 1991 těsně před třetí hodinou odpolední a vůz zamířil rovnou do muzea. V té době již o zastaralá auta s karoserií z duroplastu neměl téměř nikdo zájem. Ale ačkoli byl Trabant symbolem neúspěchu socialistického automobilového průmyslu, většinu zemí bývalého východního bloku dnes auta živí.
Do značné míry to přitom platí rovněž o někdejší Německé demokratické republice. Ve městě Cvikov (Zwickau), kde trabanty vznikaly, se nyní vyrábějí hlavně modely VW Golf a VW Passat. A také karoserie vozu Bentley Continental.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Petr Korbel
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



