Ekonom přes SMS

Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom vám doručíme až domů. Přečtěte si více o službě.

Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.

Technické parametry

Mercedes-Benz C 220 d Coupé

Motor: vznětový čtyřválec
Objem: 2143 ccm
Výkon: 125 kW (170 k)
Toč. moment: 400 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 7,5 s
Max. rychlost: 234 km/h
Komb. spotřeba: 4,3 l / 100 km
Rozměry: 4605 x 1845 x 1675 mm
Cena: 1 034 020 Kč

Po sedanu a kombi přišly na řadu v nové generaci také více zábavné než užitečné modely - kupé a kabriolet. Zatímco poslední jmenovaný si teprve teď odbyl svou světovou premiéru, variantu kupé už Ekonom získal k testu na českých silnicích. Auto vychází ze sedanu, příď je prakticky stejná. Od předního sloupku se ale mění jeho charakter až po nápadnou záď. Ta má podobný design jako jiná nová kupé od Mercedesu, čímž vozy pěkně sjednocuje. Jako celek auto vypadá velmi dobře. Hodně ale záleží na tom, kolik je budoucí majitel ochoten utratit. Vůz si lze totiž vyzdobit řadou zajímavých prvků včetně sportovního AMG paketu.

Vnitřek není žádným velkým překvapením, až na to, že se do interiéru přistupuje bezrámovými dveřmi. Hodil by se podavač pásů, který je třeba u mnohem většího S Coupé k dispozici. Sedí se nízko a palubní deska i volant odpovídají tomu, co najdeme i v klasickém sedanu. To ale rozhodně nevadí, protože i tak dokáže zaujmout moderním designem s oblými liniemi, kdy například vrch palubní desky plynule přechází do středového panelu.

Povedené jsou i výdechy klimatizace. Dobře se zase drží sportovní volant s kůží a sadou tlačítek pro ovládání multimédií. Do práce se hlásí zábavní systém Command, který se ovládá klasicky otočným voličem na středovém tunelu. Má pěknou grafiku, navigace funguje rychle a pěkné je třeba i vyhledávání skladeb z přehrávače pomocí reálných obrázků hudebních alb. Pokud si řidič chce užít pěkný zvuk, může si připlatit za prémiové audio Burmester, které v případě C Coupé vyjde na necelých 25 tisíc korun, což je rozumná cena.

Kupé je sice čtyřmístné, se zadními sedadly je ale dobré počítat jen v případech krajní nouze. Když se totiž dopředu posadí dva dospělí a posunou se do pohodlné polohy, vzadu už zbývá jen minimální mezera na kolena. Vzhledem ke svažující se střeše chybí prostor i pro hlavu. Kufr ale nezklame, zvládne pojmout rovných 400 litrů nákladu. Zadní sedadla lze sklopit, a tak není problém ani s C Coupé vyrazit na lyže.

Kupé si většinou pořizují lidé, kteří za volant usedají nejen z nutnosti, ale i pro zábavu. I proto bychom si pod jeho kapotou představovali silný benzinový motor. Ne, že by takový Mercedes neměl v nabídce. Pro C Coupé je k dostání dokonce supersilná verze AMG 63 vybavená přeplňovaným osmiválcem o výkonu 476 koní, která zvládne pokořit stovku za čtyři sekundy. Jenže stojí přes dva miliony korun. Za poloviční cenu lze přitom mít model 220 d, který dorazil do testu. Přítomnost naftového čtyřválce (170 koní) v kupé je trochu podivná a nepřidá jí ani jeho zvukový projev. Motor je při stání na volnoběh poměrně hlučný, a kazí tak celkový dojem z vozu.

Jakmile se ale rozjedete, jeho ne příliš charakterní zvuk mu možná odpustíte. Sice ne kvůli dynamice, která je spíš jen průměrná, ale kvůli jeho velmi nízké spotřebě. Během testu jsme jezdili s konzumací 6,3 litru nafty na 100 kilometrů, a to jsme auto využili i na dálkové přesuny po dálnici. Cesta zahrnovala i německý Autobahn bez rychlostního limitu, kde jsme pohodlně uháněli dvousetkilometrovou rychlostí. C Coupé v této konfiguraci totiž láká na dálkové cesty. S plnou nádrží hlásí palubní počítač dojezd 1000 kilometrů. Problém není ani cesta ve vysoké rychlosti, protože C Coupé má propracovanou aerodynamiku. Je tiché díky tomu, že vzduchem klouže jako nůž máslem.

Podíl na velmi nízké spotřebě má také devítistupňová automatická převodovka, která je k tomuto modelu k dostání za 67 tisíc korun. Díky velkému množství převodů se většinu času motor pohybuje jen v nízkých otáčkách, a tím pádem není náročný na palivo. Když se k tomu přidají ještě komfortněji nastavené tlumiče, je s novým C Coupé radost cestovat. Pro řidiče nadšence bychom ale přesto doporučovali benzinový model. Třeba silný čtyřválec C 300 o výkonu 245 koní. Ten už ale vyjde minimálně na 1,2 milionu korun.

Související