Je ta suma vůbec uvěřitelná? Na necelých sedm bilionů korun se podle studie konzultační společnosti Bain & Company šplhají loňské celosvětové útraty za prémiové zboží, jako je luxusní oblečení, šperky či hodinky. Exkluzivní výrobky si na světě dopřává přes 330 milionů lidí, nejvíce Číňané, největším trhem zůstávají Spojené státy následované Japonskem.
Luxus ale posiluje i v Česku, v posledních letech do země přišlo třináct prestižních světových značek, nejvíce s módou. Útraty ale rostou i za český křišťál nebo drahokamy. Často však jde o cizí produkci. Jak si ale vedou české výrobky? A existují v Česku vůbec značky, které se za luxusní dají považovat?
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 95 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Hana Filipová
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



