Snad každý učitel na univerzitě přemýšlí, jak nabídnou svým studentům vyváženou porci teoretických znalostí a praktických dovedností. Jedno bez druhého nemá moc smysl. Pokud student ukončí kurz s tím, že si (dočasně) zapamatoval řadu pojmů, definic nebo postupů a nerozumí jejich praktickému využití, znalost rychle vyprchá. O nadšení pro studium ani nemluvě. To je notoricky známý fakt. A právě s odkazem na toto klišé lze dnes velmi často vidět obrat k druhému extrému - odstraňování teoretických předmětů ze studijních plánů, jejich maskování moderními názvy, "počítačová grafika" zní lépe než "konstruktivní geometrie", a omezování teoretické náplně předmětů ve prospěch "čisté" aplikace.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později