V tomto trendu přitom mladoboleslavská automobilka nejede sama. Současná Fabia patřila k nejužším autům v rámci svého segmentu. Konkurence přidávala centimetry v minulých letech mnohem velkoryseji a Fabia to nyní skokově dohání. Otázkou však je, zda ustavičné rozšiřování vozidel má smysl a zda po něm skuteční zákazníci opravdu touží.

Ulice, kde bydlím, pochází z první republiky. Desítky let v ní mohla auta bez potíží parkovat po obou stranách. Pak se ale objevila SUV, a pokud dvě taková auta stála proti sobě, popeláři neprojeli. Na jedné straně ulice se tedy objevil zákaz zastavení, což situaci vyřešilo; počet míst se ovšem snížil na polovinu. Když přijede návštěva, nemá kde zaparkovat.

Na parkovištích u starších samoobsluh také budou muset přemalovat pruhy. Často se totiž stává, že na tři místa k stání se nyní ve skutečnosti vejdou jen dva vozy. Je to ovšem otázka volby – chce-li někdo velice široký vůz v kategorii SUV, má ho mít. Určitě mu přinese prestiž, větší jistotu v zatáčkách (a také spoustu problémů). Nicméně je mrzuté, že se vytrácí nabídka aut pro skromnější. A pro ty, kteří prostě mají užší garáž a užší vrata.

Dlouho jsem si říkal, zda v šedesátých letech, z nichž pochází náš domek s garáží, někdo zbytečně nešetřil. Ale ve skutečnosti tehdy existoval úzus, jak má být garáž široká, přičemž vjezdová vrata se dělala podle jednotné normy. Skoro všechny garáže z té doby se tedy vyznačují podobnými rozměry.

Měli jsme tehdy trabanta, ale když přijeli hosté s honosným autem vyšší třídy, vešlo se jim do naší garáže bez nejmenších potíží. Jenže teď hrozí, že už do ní vjede jen auto v kategorie „mini“.

Tenhle problém řeší v posledních letech spousta lidí. Někdo garáž zbourá a postaví novou, ale ve všech případech to nejde. Navíc to přináší značné výdaje. Takže tím, že automobilky soustavně rozšiřují i vozy spadající do kategorie "malé", nemalou část zákazníků prostě odrazují.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-62528170-brzo-budeme-mit-necekany-problem-auta-rostou-do-sirky-ulice-a-stare-garaze-zustavaji-stejne