Dvěma třetinám rodinných firem se nedaří převést společnost z první generace na druhou a s přibývajícími pokoleními procento neúspěchu dále stoupá. Pro majitele českých podniků, které vznikaly po sametové revoluci, je tohle téma nyní zvláště aktuální. Stárnou a čas, kdy budou muset předat firmu dál, se neúprosně blíží.
Koncem 90. let neměly děti majitelů rodinných firem tak široký prostor pro seberealizaci, ochotně proto vedení ve firmách přebíraly. Dnes se však mladé generaci otevřel celý svět. Uvědomuje si, že přebrat firmu znamená hrozivě dlouhodobý závazek. Mnohdy proto raději volí kariéru u velkých mezinárodních korporací, pro niž má dobré předpoklady. Vždyť rodiče neváhali investovat do kvalitního vzdělání, aby jejich potomci mohli rodinnou firmu převzít. Potomci majitelů úspěšných rodinných firem navíc nežijí v hmotném nedostatku. Spíše než o peníze jim tak jde o vlastní seberealizaci a úspěch.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později