Nový hráč se zaměří na domácnosti, sází na nízkou cenu, férové podmínky i vlastní plynové vrty na jižní Moravě. A má vysoké ambice. „V prvním roce chceme získat dvacet tisíc zákazníků, do tří let bychom se měli dostat na 200 tisíc,“ uvedl ředitel firmy MND Prodej Ludvík Baleka.
Na podomní prodej nová firma sázet nebude. Místo toho chce využít sesterské firmy z Komárkovy skupiny KKCG. V první etapě půjde o informační linku 1188, později chce plyn nabízet také prostřednictvím terminálů Sazky a poboček cestovní kanceláře Fischer.
Komárkova firma cílí hlavně na zákazníky, kteří dál zůstávají u tradičních dodavatelů, tedy skupiny RWE a Pražské plynárenské. Například domácnost, která využívá plyn k vytápění, vaření a ohřevu vody, by mohla u MND ušetřit až sedm tisíc korun ročně.
Základní cena za spotřebovanou megawatthodinu plynu bude u MND nastavena na 809 korunách bez DPH, tedy podobně jako u dosud nejlevnějšího z velkých dodavatelů - společnosti E.ON Energie. Oproti ní však bude MND vybírat nižší stálé měsíční poplatky.
Kromě ceny sází Komárkova firma také na slogan „odebírejte plyn z první ruky.“ Na rozdíl od konkurentů totiž nebude závislá na nákupu plynu v zahraničí, ale využije vlastní produkci k jihomoravských vrtů. Vytěžený plyn dosud nakupovala Jihomoravská plynárenská, nyní jej chce MND dostat přímo k zákazníkům.
Nebude však první, kdo s tímto argumentem přichází. Na výhodu v podobě vlastní těžby na Břeclavsku již pátým rokem upozorňuje dodavatel plynu Lama energy z firemní skupiny podnikatele Petra Lamicha.