Cenové strategie podniků obvykle sledují jednu ze čtyř cest:
Zdola nahoru: Vykalkuluje se cena všeho, co se podílí na vyrobení a dodání produktu. Pak se k tomu přidá přiměřené ziskové rozpětí.
Ze strany dovnitř: Analyzuje se a převezme cena konkurenčních produktů.
Shora dolů: Firma se soustředí na demografický nebo ekonomický segment trhu a vyvine takový produkt, který může efektivně uspokojit tržní poptávku v tomto segmentu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



