Změna je obtížná, zvláště ve velkých organizacích. Zaměstnanci projevují ke změnám instinktivní odpor, protože narušují zavedenou mocenskou strukturu a způsoby, jak se věci v dané organizaci dějí a dělají.
Někteří lídři však přesto dovedou - často až spektakulárně - úspěšně transformovat práci řízeného útvaru. Jak to, že dokážou změny prosadit, když většina šéfů to nedokáže?
Zásadní změny (turnaround), restrukturalizaci nebo radikální změnu strategie dnes zvažuje množství organizací, takže je pro podniky životně důležité porozumět, co úspěšní realizátoři změn dělají odlišně.
Britští výzkumníci Julie Battilana a Tiziana Casciaro 1) si vzali na mušku tamní státní zdravotnictví. Organizace zvaná National Health Service (NHS), která byla zřízena v roce 1946, zaměstnává více než milion lidí ve stovkách jednotek a divizí s hluboce zakořeněnými byrokratickými systémy. Podobně jako jiné organizace se i NHS mnohokrát pokoušela zlepšit kvalitu, spolehlivost, efektivitu a hodnotu svých služeb obyvatelstvu. V nedávné době byly zahájeny stovky změnových iniciativ. Výzkumníci si vybrali 68 z nich a sledovali je po dobu jednoho roku od jejich spuštění. Na tomto základě se jim podařilo objevit několik faktorů, které predikují úspěch změnové iniciativy.
Zadejte prosím platný e-mail.Tento e-mail je již použit. Zadejte jiný nebo se přihlaste
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.
Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:
Platba kartou
Rychlá online platba
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
[name_short][notes.note_1][notes.note_2]
Vybrané předplatné[name][notes.note_1].
[email]Přihlášený uživatel
[number]Platnost do: [valid.month]/[valid.year]
Upozornění 2 dny před automatickou obnovou předplatného
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s.
Odmítnout zasílání
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získavat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem a službami, například:
Odkaz na stažení mobilní aplikace
Aktivační kód pro přístup k audioverzi obsahu
Informace o podstatných změnách a produktových novinkách
Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů naleznete ZDE.