Někteří lídři však přesto dovedou - často až spektakulárně - úspěšně transformovat práci řízeného útvaru. Jak to, že dokážou změny prosadit, když většina šéfů to nedokáže?
Zásadní změny (turnaround), restrukturalizaci nebo radikální změnu strategie dnes zvažuje množství organizací, takže je pro podniky životně důležité porozumět, co úspěšní realizátoři změn dělají odlišně.
Britští výzkumníci Julie Battilana a Tiziana Casciaro 1) si vzali na mušku tamní státní zdravotnictví. Organizace zvaná National Health Service (NHS), která byla zřízena v roce 1946, zaměstnává více než milion lidí ve stovkách jednotek a divizí s hluboce zakořeněnými byrokratickými systémy. Podobně jako jiné organizace se i NHS mnohokrát pokoušela zlepšit kvalitu, spolehlivost, efektivitu a hodnotu svých služeb obyvatelstvu. V nedávné době byly zahájeny stovky změnových iniciativ. Výzkumníci si vybrali 68 z nich a sledovali je po dobu jednoho roku od jejich spuštění. Na tomto základě se jim podařilo objevit několik faktorů, které predikují úspěch změnové iniciativy.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později