Když v roce 1994 Ed Artzt, tehdejší generální ředitel společnosti Procter & Gamble, prohlásil na výroční konferenci Americké asociace reklamních agentur, že marketéři musí vyvinout úsilí a osvojit si nová média, jen málokdo chápal, co tím vlastně myslí. Přibližně v téže době Esther Dysonová, americká publicistka označovaná jako "první dáma internetu", napsala o nové úloze firem v době internetu: "Představme si podnik jako věc. V minulosti šlo o jakousi černou skříňku, která něco vyráběla a měla malý povrch. Ten tvořili především lidé z oddělení pro styk s veřejností a pro styk s investory. Možná se k tomu dalo připočíst ještě pár top manažerů, kteří byli dostatečně otevření. Podniky v oblasti spotřebního průmyslu používaly reklamu, ale jen zřídkakdy se angažoval i někdo z vlastní společnosti. Jako světlé výjimky lze uvést Lee Iacoccu a Richarda Bransona. Převážná většina zaměstnanců se ale starala o vnitropodnikové záležitosti, konstrukci a výrobu produktů nebo o psaní reklamních textů a dokumentace. Produkty a reklama hovořily samy za sebe. Ve světě služeb, informací a sítě se toto vše změní."

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 90 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-60518290-marketing-ve-virtualnim-svete