Když v roce 1994 Ed Artzt, tehdejší generální ředitel společnosti Procter & Gamble, prohlásil na výroční konferenci Americké asociace reklamních agentur, že marketéři musí vyvinout úsilí a osvojit si nová média, jen málokdo chápal, co tím vlastně myslí. Přibližně v téže době Esther Dysonová, americká publicistka označovaná jako "první dáma internetu", napsala o nové úloze firem v době internetu: "Představme si podnik jako věc. V minulosti šlo o jakousi černou skříňku, která něco vyráběla a měla malý povrch. Ten tvořili především lidé z oddělení pro styk s veřejností a pro styk s investory. Možná se k tomu dalo připočíst ještě pár top manažerů, kteří byli dostatečně otevření. Podniky v oblasti spotřebního průmyslu používaly reklamu, ale jen zřídkakdy se angažoval i někdo z vlastní společnosti. Jako světlé výjimky lze uvést Lee Iacoccu a Richarda Bransona. Převážná většina zaměstnanců se ale starala o vnitropodnikové záležitosti, konstrukci a výrobu produktů nebo o psaní reklamních textů a dokumentace. Produkty a reklama hovořily samy za sebe. Ve světě služeb, informací a sítě se toto vše změní."

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 90 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.