Když v roce 1994 Ed Artzt, tehdejší generální ředitel společnosti Procter & Gamble, prohlásil na výroční konferenci Americké asociace reklamních agentur, že marketéři musí vyvinout úsilí a osvojit si nová média, jen málokdo chápal, co tím vlastně myslí. Přibližně v téže době Esther Dysonová, americká publicistka označovaná jako "první dáma internetu", napsala o nové úloze firem v době internetu: "Představme si podnik jako věc. V minulosti šlo o jakousi černou skříňku, která něco vyráběla a měla malý povrch. Ten tvořili především lidé z oddělení pro styk s veřejností a pro styk s investory. Možná se k tomu dalo připočíst ještě pár top manažerů, kteří byli dostatečně otevření. Podniky v oblasti spotřebního průmyslu používaly reklamu, ale jen zřídkakdy se angažoval i někdo z vlastní společnosti. Jako světlé výjimky lze uvést Lee Iacoccu a Richarda Bransona. Převážná většina zaměstnanců se ale starala o vnitropodnikové záležitosti, konstrukci a výrobu produktů nebo o psaní reklamních textů a dokumentace. Produkty a reklama hovořily samy za sebe. Ve světě služeb, informací a sítě se toto vše změní."
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111