Když v roce 1994 Ed Artzt, tehdejší generální ředitel společnosti Procter & Gamble, prohlásil na výroční konferenci Americké asociace reklamních agentur, že marketéři musí vyvinout úsilí a osvojit si nová média, jen málokdo chápal, co tím vlastně myslí. Přibližně v téže době Esther Dysonová, americká publicistka označovaná jako "první dáma internetu", napsala o nové úloze firem v době internetu: "Představme si podnik jako věc. V minulosti šlo o jakousi černou skříňku, která něco vyráběla a měla malý povrch. Ten tvořili především lidé z oddělení pro styk s veřejností a pro styk s investory. Možná se k tomu dalo připočíst ještě pár top manažerů, kteří byli dostatečně otevření. Podniky v oblasti spotřebního průmyslu používaly reklamu, ale jen zřídkakdy se angažoval i někdo z vlastní společnosti. Jako světlé výjimky lze uvést Lee Iacoccu a Richarda Bransona. Převážná většina zaměstnanců se ale starala o vnitropodnikové záležitosti, konstrukci a výrobu produktů nebo o psaní reklamních textů a dokumentace. Produkty a reklama hovořily samy za sebe. Ve světě služeb, informací a sítě se toto vše změní."
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



