Zajít si v Bratislavě na pivo do restaurace Potrefená husa a pak nakoupit do prodejny Alpine Pro? Žádný problém. Počet franšízových konceptů původem z Česka v zahraničí totiž stále roste, v loňském roce už jich bylo 41. Nejvíce českých konceptů působících v zahraničí patří do Gastronomie. Vedle Potrefené husy tam funguje také třeba Švejk restaurant a The PUB. Z oblasti obchodu mají nejčetnější zastoupení koncepty ze sekce Oděvy a obuv - Alpine Pro, Bushman, Husky, HUDY Sport a ENVY. V roce 2012 začaly rozšiřovat svůj koncept i v zahraničí firmy Hany Bany, Extra Stěhování, Bageterie Boulevard, Evropa realitní kancelář či Nordblanc. Nejčastěji české koncepty expandují na Slovensko. "Oblíbenost trhu je dána především podobností obou trhů a neexistencí jazykových bariér," říká ředitel společnosti PROFIT system franchise services Marek Halfar.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 40 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



