Snad nikdo nevystihl dnešní roli Twitteru v očích veřejnosti bažící po nových zprávách z bostonských operací lépe než produktový manažer Googlu Hunter Walk (@hunterwalk): „Tohle je jako twitterová videohra, ve které klikám na tlačítko obnovit ve snaze dopadnout zločince.“

 

Jeho výjimečnou úlohu v honu na bostonské útočníky ocenil i sloupkař deníku The New York Times a nadšený twitterista Nick Bilton (@nickbilton). Twitter podle něj fungoval jako policejní skener - obohacený o obrázky a video.

 

Twitter má podle Biltona ještě jednu nespornou výhodu. Na rozdíl od živého televizního přenosu při sledování odvíjejících se událostí na této sociální síti nikdy neuslyšíte: „Vrátíme se k vám po reklamě.“

 

Technologický pokrok z překavpivého směru zaznamenal během bostonského honu na dva mladé Čečence vedoucí Studia nových médií na pražské filozofické fakultě Josef Šlerka (@josefslerka). Všiml si, že prezident Čečenska Ramzan Kadyrov se vyjadřuje k situaci prostřednictvím fotografie s textem zveřejněné na Instagramu. Zkuste tohle navrhnout některému z českých politiků.

 

A pokud jste zaznamenali, že si někteří Američané v posledních dnech pletli Čečensko s Českem, možná vás uklidní, že ne všichni lidé tohle zeměpisné faux pas berou smrtelně vážně. Ve vyhledavači Google údajně vznikla i placená kampaň Praha, hlavní město Čečenska. Škoda, že jí dal Google podle bývalého šéfa webu Lupa.cz Patricka Zandla (@tangero) červenou.

Související