David Carr (@carr2n)
"Týden, kdy byla vaše víra ve velká média zpochybněna, potrestána, znovuobnovena a - v některých případech - se jí dostalo zadostiučinění."
Reportér David Carr, který se v New York Times věnuje médiím a technologiím, o událostech minulého týdne. Ano, bylo to (nejen pro média) mimořádně vysilujících a emocemi nabitých sedm dnů. Tradiční i sociální média prokázala slabiny i silné stránky. Dělala chyby a triumfovala. A v zásadě se potvrdilo, že nejlépe fungují jedna s druhými. Otázka zní, zda je to dlouhodobě možné.
A week when your faith in big media was challenged, punished, rebuilt and -- in some cases -- vindicated.
— david carr (@carr2n) 20. dubna 2013
Anthony De Rosa (@AntDeRosa)
"V dnešní době instantního zpravodajství, tweetů a blogů jsme vystaveni pokušení chytit se jakékoliv informace a vyvozovat z ní unáhlené závěry." Obama
Novinář Anthony De Rosa patří k mým nejlepším informačním zdrojům na Twitteru. Je zaměstnancem agentury Reuters, kde má na starosti právě sociální média. Tento tweet je z Obamova projevu těsně po dopadení druhého bostnoského atentátníka.
"In this stage of instant reporting, tweets and blogs, there is a temptation to latch on to any bit of info, jump to conclusions." - Obama
— Anthony De Rosa (@AntDeRosa) April 20, 2013
Petr Koubský (@petrkou)
"Včerejší taškařice Chechen/Czech ukázala, jak to vypadá, když spoléháte na Twitter jako na zdroj zpravodajství."
Jeden z nejinspirativnějších českých novinářů, píšících mimo jiné o nových technologiích, se dotýká limitů Twitteru. Dělá to "twitterově", tedy stručně a bonmotovitě, a proto by s ním bylo jednoduché polemizovat. Není jeden "Twitter", ale přes dvě stě miliónů "twitterů", a nepochybně byla spousta těch, jejichž autoři si Čečnu a Česko nepletli. Navíc Twitter má podobně jako jiná uživateli generovaná média (typicky třeba Wikipedie) schopnost jakési "samoočisty", neboli své chyby rychle a efektivně opravuje. Myslím, že však chápu, co chce Koubský říct: že když nějaká dezinformace "vykolejí" debatu ve velkém měřítku, může se i Twitter jako celé médium stát jejím nositelem. To se stalo v pátek v "taškařici Chechen/Czech".
Včerejší taškařice Chechen/Czech ukázala, jak to vypadá, když spoléháte na Twitter jako na zdroj zpravodajství.
— Petr Koubský (@petrkou) 20. dubna 2013
Mathew Ingram (@mathewi)
"Spousta lidí se raduje, jak to tradiční média zvládla a sociální nikoliv - ale zaplatí si předplatné na webu deníku Boston Globe?"
Ano, byli jsme poučeni o důležitosti tradičních médií. Ale Mathew Ingram, bývalý novinový sloupkař a dnes novinář na webu GigaOm, se skepticky ptá, zda to dokáže na chování čtenářů něco změnit. Protože to je pro přežití médií jako například Boston Globe klíčové.
lots of people cheering about how traditional media got it right and social media didn't -- but will they pay for the Boston Globe paywall?
— Mathew Ingram (@mathewi) April 20, 2013
USA Today (@USAToday)
Zakladatel USA Today Al Neuharth zemřel v 89 letech.
Tento tweet nesouvisí s dramatickými událostmi v Bostonu, zachycuje však jinou smutnou událost téhož dne. Zemřel muž, který vytvořil deník nového typu, v době svého vzniku někdy nazývaný "televize na papíře", který významně ovlivnil další vývoj tisku. První číslo vyšlo v září 1982. Líbí se mi známý Neuharthův citát: "Rozdíl mezi horou a krtincem je jen v perspektivě."
USA TODAY founder Al Neuharth dies at 89 usat.ly/11nnqzH
— USA TODAY (@USATODAY) 20. dubna 2013