Vyrazil jsem do nové, neokoukané banky. Založil jsem účty, druhý den měl karty, nastavil si PIN přes web, nainstaloval mobilní aplikaci, všechno zdarma a... Vyrazil do staré banky uzavřít minulost.
Dobrý den, to nebude tak snadné - klasické uvítání.
Kauza první. Korunový účet na firmu, v níž jsem jediným akcionářem a jediným členem představenstva. Pane, ale tady máme starý výpis z obchodního rejstříku, tak běžte na CzechPoint a přineste nový s kulatým razítkem. Už jsem zpět. Ale účet, ke kterému máte kartu, zrušit nejde, nejdříve do 30 dnů poté, co odevzdáte kartu. Aha, asi záruky? Ne, na účtu může byt nula, ale ještě jeden poplatek za vedení zaplatíte. Dobře, nevadí, tedy všechno vyberu a přijdu znovu. Nechávám na účtu asi 500 korun, podepisuji výpovědi (karta, účet atd.) a za 30 dnů si mohu přijit pro svých 500 korun.
Kauza druhá. Eurový účet na stejnou firmu. Hurá, výpis z rejstříku už mám, tedy o jednu starost méně. Ale těch eur tam má firma hodně, tak si je převedeme do nové banky. To samozřejmě mohu, ale poplatek bude takový, že za to budu moci chodit měsíc na obědy, a banka, kam je chci poslat, sídlí přes ulici. Tedy paní bankéřka mi sama doporučuje (ony jsou ty holky opravdu moc příjemné - myšleno smrtelně vážně) výběr v hotovosti a zrušení účtu. Tak odcházím po půl hodině na druhou stranu ulice s kapsami napěchovanými pětiseteurovými bankovkami.
Kauza třetí. Jeden náš kolega měl debetní kartu k jednomu z účtů. Žádám tedy, aby tuto kartu zneplatnili a zablokovali, abychom mohli účet zrušit. Ano, to jde, ale bude vás to stát dalších 1500 korun za blokaci a storno karty. Tak nic, kolega vám tu kartu přinese, je to přece pro banku výhodnější, když tu bude otravovat člověk, který nic nechce. Ale je to zdarma.
Milí bankéři, hlavně to neberte jako stěžování si. Viděl jsem vaše výsledky a děláte to dobře! Pekelně dobře!
Petr Kasa
investor a podnikatel