Několika málo firmám napříč různými obory ve světě se to povedlo. Někdy jde o produkty luxusní, jindy o produkty běžné, nikdy však nejde o produkty základní, resp. statky nezbytné. Takováto zákaznická skupina však není typická. Naopak, oddaná skupina zákazníků je spíševzácná. V praxi obvykle firmě stačí, když je klient alespoň "normálně" spokojen, čehož často není zas tak těžké dosáhnout.
Problémem u těchto běžných zákazníků je to, že nemívají sebemenší problém značku vyměnit za konkurenční. Jsou spokojení, ale jejich loajalita bývá mizivá. Hranice mezi běžnou spokojeností a nespokojeností hraničící s odchodem je tady velmi tenká. Na druhou stranu však také platí, že těmto zákazníkům stačí trocha nadstandardní vstřícnosti, aby u produktu setrvali.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



