Češi jsou pragmatici a více než značka výrobků je zajímá výhodná cena. Podle průzkumu agentury TNS Aisa sleduje při nákupu značku - v závislosti na druhu zboží - maximálně třetina zákazníků (viz graf Důležitost značek při nákupu).

Například značka banky je pro českou populaci stejně důležitá jako značka piva nebo sportovních bot. Pouze v případě aut a mobilů je zájem o značku větší: tedy 44 procent u mobilů a 38 procent u aut. Z toho plyne, že brand pomáhá s rozhodováním u nákupu výrobků, kde je příliš velké množství kvalitativních parametrů.

Zatímco pro ženy je značka podle průzkumu důležitá hlavně v kosmetice, pro muže hraje nejvíc roli u piva a při nákupu elektroniky. Pro mladé lidi je rozhodující u techniky a oblečení, zatímco pro starší u služeb typu pojišťovna a banka. Naopak bez ohledu na věk se minimálně hledí na značku při výběru mobilního operátora nebo cigaret.

Jan Štětka

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-57460230-jen-tretina-cechu-hledi-na-znacku-nejcasteji-pri-nakupu-mobilu-a-aut