Martin Chytrý (28)

 - Vystudoval Fakultu podnikohospodářskou Vysoké školy ekonomické v Praze.
- Je spolumajitelem a jednatelem společnosti mojeBillboardy.cz.
- V roce 2004 rozjel ještě jako student VŠE projekt Burza učebnic, který pak provozoval až do roku 2009.
- Ve svém volném čase se věnuje investicím do akcií a cestování. Navštívil celkem 36 zemí Evropy a čtyři kontinenty. Výjimečně ho nadchla gruzínská část Kavkazu.

NÁPAD ROKU 2012

 Ekonom přináší seriál o projektech finalistů soutěže Nápad roku 2012.
Mediálním partnerem soutěže je týdeník Ekonom.

Projektem mojeBillboardy.cz se Martin Chytrý rozhodl navázat na podnikání svého otce Radoslava, který je majitelem reklamní agentury Ares CZ vlastnící celkem 200 billboardů. Neomezil se však jen na kopírování otcovy práce. Jeho projekt změnil svět venkovní reklamy.

Ocenila jej i odborná porota soutěže Vodafone Nápad roku 2012, která jej vyhodnotila jako 10. nejlepší z celkem 156 přihlášených podnikatelských záměrů.

O co jde? MojeBillboardy.cz jsou web, na kterém majitelé nabízejí své reklamní plochy potenciálním zájemcům. Ten, kdo hledá prostor pro reklamu, si může z nabídek soustředěných na webu vybírat podle různých kritérií - například podle okresu, v němž má být billboard umístěn, či podle ceny, za niž je ho majitel ochotný pronajmout. Systém mu nabídne plochy, které odpovídají jeho požadavkům. Samozřejmostí je přitom nejen adresa a cena měsíčního pronájmu, ale i fotografie billboardu v terénu, jeho rozměry a stručný popis okolí.

Cílem Martina Chytrého bylo vytvořit prostor umožňující snadné porovnání dostupných nabídek a rychlý nákup. "Představte si, že jste třeba vlastník hotelu v Olomouci a chcete mít reklamu na několika příjezdech do města. Teď už nemusíte obvolávat jednotlivé agentury, pročítat jejich nabídky a nad zaslanými seznamy či katalogovými listy pak přemýšlet, kde se který billboard vlastně nachází," vysvětluje Chytrý.

Na portálu, který vlastní napůl se svým otcem, začal pracovat v říjnu. Spustit se jej podařilo letos v dubnu. Dnes nabízí přes tři tisícovky reklamních ploch z portfolia většiny českých firem působících na na poli venkovní reklamy. Inzerce na webu je zdarma. "Nárok na provizi ve výši deseti procent z ceny pronájmu získáme až v okamžiku uzavření obchodu," upřesňuje Chytrý. Díky tomu už dnes mojeBillboary.cz vydělávají.

A co na web říkají majitelé reklamních ploch? "Za zhruba dva měsíce, po které je na webu mojeBillboardy.cz umístěna naše nabídka, se nám díky tomuto nástroji podařilo uzavřít obchody, jejichž celková hodnota se pohybovala v řádu desetitisíců korun. Zatím je to pro nás tedy jen doplňkový prodejní kanál, ovšem se zajímavým potenciálem růstu," konstatuje spolumajitel a jednatel společnosti nabízející služby v oblasti venkovní reklamy Vesna Liberec Petr Vostrý.

VIDEO: Nápad roku 2012 - Projekt MojeBillboardy.cz

Martin Chytrý vytvořil na svých webových stránkách prostor, který umožní každému návštěvníkovi snadné porovnání dostupných billboardů podle různých kritérií a posléze rychlý pronájem prostoru pro venkovní reklamu. Foto: Jan Rasch

Petra Sýkorová

 

 

Související