Společnost Amazon.com se v 90. letech prosadila díky své koncepci e-obchodování. Dnes je lídrem nejen v prosazování e-knih, které postupně vyřazují z trhu tištěné knihy, ale rovněž v integraci nejnovějších internetových technologií jak do obchodních systémů, tak do mobilních zařízení, jako jsou tablety a chytré telefony.
E-BUSINESS NASTUPUJE
Rozmach nových informačních technologií v 90. letech minulého století, zejména nástup osobních počítačů a internetu, vedl k zakládání internetových společností (tzv. dot.com firem). Řada prvních firem tohoto druhu, např. Netscape, AOL, Amazon.com či Yahoo!, přinesla nejen nové modely obchodování a managementu, ale díky pokroku technologií i rychlý, dosud nevídaný komerční úspěch, což povzbudilo nové podnikatele i investory. Začalo se hovořit o "nové ekonomice". Zavedené firmy podnikající pouze "v reálném světě" se začaly právem obávat o svou budoucnost. I tzv. kamenné firmy, jako Tesco, Marks & Spencer či Barnes & Noble po určité době váhání začaly zavádět vlastní online obchody.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 95 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



