Populární strategií jsou dnes programy pro tzv. high potentials, tedy vysoce slibné kandidáty. Jejich realizace však není snadná a výsledky nebývají uspokojivé. Problém také je, že proces přípravy talentů od začátku až do konce dosud nikdo nestudoval. Proto profesoři Boris Groysberg a Nitin Nohria z Harvard Business School ve spolupráci s firmou Egon Zehnder International realizovali rozsáhlý výzkumný projekt (1), jehož zjištěním je, že efektivní příprava příští generace lídrů zahrnuje trojí aktivitu: Za prvé je to stanovení jasných strategických priorit, které ovlivňují způsob, jakým firmy připravují své talenty. Za druhé je to pečlivý výběr vysoce schopných kandidátů. A za třetí je to samotná příprava talentů - jak jsou rozvíjeni a odměňováni, aby si je firma udržela.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



