Populární strategií jsou dnes programy pro tzv. high potentials, tedy vysoce slibné kandidáty. Jejich realizace však není snadná a výsledky nebývají uspokojivé. Problém také je, že proces přípravy talentů od začátku až do konce dosud nikdo nestudoval. Proto profesoři Boris Groysberg a Nitin Nohria z Harvard Business School ve spolupráci s firmou Egon Zehnder International realizovali rozsáhlý výzkumný projekt (1), jehož zjištěním je, že efektivní příprava příští generace lídrů zahrnuje trojí aktivitu: Za prvé je to stanovení jasných strategických priorit, které ovlivňují způsob, jakým firmy připravují své talenty. Za druhé je to pečlivý výběr vysoce schopných kandidátů. A za třetí je to samotná příprava talentů - jak jsou rozvíjeni a odměňováni, aby si je firma udržela.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později