Přelom 20. a 21. století se nesl ve znamení vývojových trendů, jakými jsou globalizace, rozvoj informační společnosti a důraz na ekologii. Tyto trendy začaly významně měnit svět byznysu. Autorská dvojice W. Chan Kim a Renée Mauborgneová, profesoři strategie a managementu na francouzském institutu INSEAD, přirovnali ve své knize Strategie modrého oceánu současný stav v řadě odvětví k rudému oceánu, tedy oceánu, který se vlivem vražedné konkurence barví krví. Upozornili také na to, že podnikatelské prostředí, v němž se ve 20. století vytvářela většina strategických a manažerských přístupů, stále rychleji mizí. Přesto existuje řada firem, které navzdory těmto trendům dokáže uspět. Tyto firmy dosahují růstových příležitostí a zisků tím, že se cíleně vydávají za hranice konkurenčních střetů. Přesněji řečeno, vytvářejí si svůj vlastní tržní prostor, a to zpravidla tak, že rozšiřují hranice odvětví. Jedním z příkladů podniku dlouhodobě využívajícího této strategie, i když jej autoři ve své knize neuvádějí, je japonská společnosti Nintendo.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 90 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-56740360-nintendo