Přelom 20. a 21. století se nesl ve znamení vývojových trendů, jakými jsou globalizace, rozvoj informační společnosti a důraz na ekologii. Tyto trendy začaly významně měnit svět byznysu. Autorská dvojice W. Chan Kim a Renée Mauborgneová, profesoři strategie a managementu na francouzském institutu INSEAD, přirovnali ve své knize Strategie modrého oceánu současný stav v řadě odvětví k rudému oceánu, tedy oceánu, který se vlivem vražedné konkurence barví krví. Upozornili také na to, že podnikatelské prostředí, v němž se ve 20. století vytvářela většina strategických a manažerských přístupů, stále rychleji mizí. Přesto existuje řada firem, které navzdory těmto trendům dokáže uspět. Tyto firmy dosahují růstových příležitostí a zisků tím, že se cíleně vydávají za hranice konkurenčních střetů. Přesněji řečeno, vytvářejí si svůj vlastní tržní prostor, a to zpravidla tak, že rozšiřují hranice odvětví. Jedním z příkladů podniku dlouhodobě využívajícího této strategie, i když jej autoři ve své knize neuvádějí, je japonská společnosti Nintendo.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 90 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.