Japonský výrobce herních konzolí a videoher dokáže čelit silné konkurenci tím, že na trh uvádí specifické produkty, díky nimž si opakovaně vytváří vlastní tržní prostředí. Firma, která vznikla na základě malého rodinného podniku, je vzorovým příkladem efektivního využití tzv. "strategie modrého oceánu".
Přelom 20. a 21. století se nesl ve znamení vývojových trendů, jakými jsou globalizace, rozvoj informační společnosti a důraz na ekologii. Tyto trendy začaly významně měnit svět byznysu. Autorská dvojice W. Chan Kim a Renée Mauborgneová, profesoři strategie a managementu na francouzském institutu INSEAD, přirovnali ve své knize Strategie modrého oceánu současný stav v řadě odvětví k rudému oceánu, tedy oceánu, který se vlivem vražedné konkurence barví krví. Upozornili také na to, že podnikatelské prostředí, v němž se ve 20. století vytvářela většina strategických a manažerských přístupů, stále rychleji mizí. Přesto existuje řada firem, které navzdory těmto trendům dokáže uspět. Tyto firmy dosahují růstových příležitostí a zisků tím, že se cíleně vydávají za hranice konkurenčních střetů. Přesněji řečeno, vytvářejí si svůj vlastní tržní prostor, a to zpravidla tak, že rozšiřují hranice odvětví. Jedním z příkladů podniku dlouhodobě využívajícího této strategie, i když jej autoři ve své knize neuvádějí, je japonská společnosti Nintendo.
Zadejte prosím platný e-mail.Tento e-mail je již použit. Zadejte jiný nebo se přihlaste
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.
Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:
Platba kartou
Rychlá online platba
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
[name_short][notes.note_1][notes.note_2]
Vybrané předplatné[name][notes.note_1].
[email]Přihlášený uživatel
[number]Platnost do: [valid.month]/[valid.year]
Upozornění 2 dny před automatickou obnovou předplatného
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s.
Odmítnout zasílání
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získavat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem a službami, například:
Odkaz na stažení mobilní aplikace
Aktivační kód pro přístup k audioverzi obsahu
Informace o podstatných změnách a produktových novinkách
Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů naleznete ZDE.