Jak řídit operace na rozvojových trzích? Tato otázka dnes trápí mnohé nadnárodní firmy. Většina začala vytvářením mezinárodních prodejních divizí, které mají centrálu doma a do jednotlivých zemí umisťují jen procesy související s přímým kontaktem se zákazníky (front-end).
Některé firmy později přijaly nadnárodní strukturu. Operace v jednotlivých zemích se specializují buď jako část hodnotového řetězce (například Německo se zaměřilo na vývoj produktů a Mexiko na jejich výrobu), nebo jako určitá produktová linie (Japonsko vyvinulo CT skenery, Evropa rentgenové přístroje).
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



