Tento výběr zásadně ovlivní strategii firmy, její realizaci, a nakonec i obchodní a finanční výkon. Všechny firmy by měly mít plán na normální přechod moci stejně jako na nečekané události: nemoc, úmrtí apod.
Když se do funkce CEO ve firmě Procter & Gamble dostal v roce 2000 Alan George Lafley, byl zvolen ve spěchu po náhlém odchodu svého předchůdce. Proto se on sám rozhodl ve spolupráci se správní radou ihned začít připravovat svého nástupce. Lafley, dnes považovaný za jednoho z nejlepších manažerů na světě, to popisuje v článku The art and science of finding the right CEO (HBR 10/2011), jehož spoluautorem je Noel M. Tichy.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později