Stále mě dokážou překvapit žádosti o sponzoring, přestože je v pracovní e-mailové schránce nacházím prakticky denně. Někdy se mi chce z jejich zpracování brečet, jindy spíše zoufale smát. Úroveň významné části předkládaných žádostí je velice špatná.
Dnes si firmy hlídají, jak velké peníze a kam dávají, jako nikdy předtím, ale žadatelé jako by si to neuvědomovali. Šanci na úspěch a získání sponzoringu mají, alespoň v našem případě, pouze nabídky, které jsou obsahově kvalitně zpracovány a dokážou na první pohled vystoupit z řady desítek až stovek konkurenčních žádostí. Základním kritériem je, aby byly ušity na míru oslovované firmě a nezaváněly hromadnou korespondencí v duchu hesla "třeba se někdo chytne". Žadatel by měl mít představu, jakým způsobem firma obvykle komunikuje, v jakých souvislostech chce být vidět, a zvážit, zda je vůbec jeho nabídka relevantní - zda tedy nabízené spojení "dává smysl" a má šanci vybranou firmu oslovit. Důležité je, aby tvůrci žádostí stáli nohama na zemi a vždy nabídli něco navíc. To znamená víc než minilogo na 500 letácích pochybné tiskové kvality a podivně vměstnaného banneru na neprofesionálním webu akce.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 40 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Karel Svoboda
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



