Stále mě dokážou překvapit žádosti o sponzoring, přestože je v pracovní e-mailové schránce nacházím prakticky denně. Někdy se mi chce z jejich zpracování brečet, jindy spíše zoufale smát. Úroveň významné části předkládaných žádostí je velice špatná.
Dnes si firmy hlídají, jak velké peníze a kam dávají, jako nikdy předtím, ale žadatelé jako by si to neuvědomovali. Šanci na úspěch a získání sponzoringu mají, alespoň v našem případě, pouze nabídky, které jsou obsahově kvalitně zpracovány a dokážou na první pohled vystoupit z řady desítek až stovek konkurenčních žádostí. Základním kritériem je, aby byly ušity na míru oslovované firmě a nezaváněly hromadnou korespondencí v duchu hesla "třeba se někdo chytne". Žadatel by měl mít představu, jakým způsobem firma obvykle komunikuje, v jakých souvislostech chce být vidět, a zvážit, zda je vůbec jeho nabídka relevantní - zda tedy nabízené spojení "dává smysl" a má šanci vybranou firmu oslovit. Důležité je, aby tvůrci žádostí stáli nohama na zemi a vždy nabídli něco navíc. To znamená víc než minilogo na 500 letácích pochybné tiskové kvality a podivně vměstnaného banneru na neprofesionálním webu akce.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 40 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později