Klíčem ke zlepšení byznysu firem se v roce 2012 stane především zefektivňování marketingových kampaní, lepší způsoby oslovení a udržení si zákazníka i využití a propojení všech dostupných dat a IT v obchodu a marketingu. Žádané budou i redesigny webů a jejich mobilní verze.
Vyplynulo to z predikce trendů v oblasti obchodu a marketingu, kterou zveřejnila společnost Optimics, jež se zaměřuje na obchodní výkonnost webů a online byznysu.
Vzhledem k přetrvávající ekonomické nejistotě v eurozóně by podle ní firmy měly dále pokračovat v optimalizaci a snaze o dosažení maximální efektivity. A to i v oblastech, které zatím zůstaly snahou o úspory často opomíjeny.
Růst tlaku na efektivitu přinesla již první novodobá ekonomická krize vrcholící v roce 2009. Firmy ve snaze ušetřit tehdy na krizi často reagovaly bezhlavými škrty v oblasti nákladů a souvisejícím propouštěním, což jim však přineslo také pokles obratu. Bylo pro ně pak ovšem výrazně obtížnější znovu nastartovat hospodářský růst.
"Organizace by se proto měly v současnosti spíše zaměřit na investice, které jim pomohou dlouhodobě více vydělat. To bude znamenat osvojení si nových metod práce, zejména v oblasti online marketingu, který na rozdíl od jiných oblastí stále obsahuje dostatek prostoru ke zlepšení. Online marketing bude potřeba provádět více sofistikovaně, s detailním vhledem do věcné problematiky i dat. Navíc je třeba se oprostit od nepodložených rozhodnutí, které často této oblasti dominovaly," uvedl Jiří Brázda, vedoucí analytik společnosti Optimics.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později