1 - Kdo je váš hlavní zákazník?
Volba hlavního zákazníka je zásadní rozhodnutí. Mělo by totiž určit, kam přidělit zdroje. Myšlenka je jednoduchá: Přidělte všechny zdroje tak, aby odpovídaly či dokonce překračovaly potřeby hlavního zákazníka.
Autor uvádí příklad řetězce McDonald´s. Základem jeho úspěchu je jasná volba hlavního zákazníka a pochopení, kdy je třeba tuto volbu změnit. V 80. a 90. letech McDonald´s považoval za hlavní zákazníky developery a majitele franšíz. Zaměřením většiny svých zdrojů tímto směrem se mu podařilo otevírat až 1 700 nových obchodů ročně. Ale v roce 2003 začal prodej klesat. Světový trh byl nasycen a lidé byli unaveni standardizovanými pokrmy. To vedlo k rozhodnutí, že "novým šéfem je zákazník". Vkus zákazníků v jednotlivých regionech a zemích se liší, a tak lokální manažeři tomu mají s přizpůsobovat menu a vybavení obchodů. V Anglii se servíruje k snídani ovesná kaše, v Portugalsku se nabízí polévka, ve Francii se prodávají burgery s francouzským sýrem. Od té doby prodej neustále stoupá.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později