1 - Kdo je váš hlavní zákazník?

Volba hlavního zákazníka je zásadní rozhodnutí. Mělo by totiž určit, kam přidělit zdroje. Myšlenka je jednoduchá: Přidělte všechny zdroje tak, aby odpovídaly či dokonce překračovaly potřeby hlavního zákazníka.

Autor uvádí příklad řetězce McDonald´s. Základem jeho úspěchu je jasná volba hlavního zákazníka a pochopení, kdy je třeba tuto volbu změnit. V 80. a 90. letech McDonald´s považoval za hlavní zákazníky developery a majitele franšíz. Zaměřením většiny svých zdrojů tímto směrem se mu podařilo otevírat až 1 700 nových obchodů ročně. Ale v roce 2003 začal prodej klesat. Světový trh byl nasycen a lidé byli unaveni standardizovanými pokrmy. To vedlo k rozhodnutí, že "novým šéfem je zákazník". Vkus zákazníků v jednotlivých regionech a zemích se liší, a tak lokální manažeři tomu mají s přizpůsobovat menu a vybavení obchodů. V Anglii se servíruje k snídani ovesná kaše, v Portugalsku se nabízí polévka, ve Francii se prodávají burgery s francouzským sýrem. Od té doby prodej neustále stoupá.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 90 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-52657840-test-vasi-strategie