1 - Kdo je váš hlavní zákazník?
Volba hlavního zákazníka je zásadní rozhodnutí. Mělo by totiž určit, kam přidělit zdroje. Myšlenka je jednoduchá: Přidělte všechny zdroje tak, aby odpovídaly či dokonce překračovaly potřeby hlavního zákazníka.
Autor uvádí příklad řetězce McDonald´s. Základem jeho úspěchu je jasná volba hlavního zákazníka a pochopení, kdy je třeba tuto volbu změnit. V 80. a 90. letech McDonald´s považoval za hlavní zákazníky developery a majitele franšíz. Zaměřením většiny svých zdrojů tímto směrem se mu podařilo otevírat až 1 700 nových obchodů ročně. Ale v roce 2003 začal prodej klesat. Světový trh byl nasycen a lidé byli unaveni standardizovanými pokrmy. To vedlo k rozhodnutí, že "novým šéfem je zákazník". Vkus zákazníků v jednotlivých regionech a zemích se liší, a tak lokální manažeři tomu mají s přizpůsobovat menu a vybavení obchodů. V Anglii se servíruje k snídani ovesná kaše, v Portugalsku se nabízí polévka, ve Francii se prodávají burgery s francouzským sýrem. Od té doby prodej neustále stoupá.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



