V reakci na hospodářskou krizi řada výrobních podniků až příliš vsadila na snižování cen. To ale nevedlo ke zvýšení odbytu. Místo toho propukly cenové války, aniž by byla nějak stimulována poptávka. (K pocitu, že jsou účastníky akutní cenové války, se podle jednoho evropského průzkumu z roku 2009 přihlásila více než polovina respondentů z asi 1300 oslovených firem.)
Situace se nyní mění jen pomalu. Lepší ceny zákazníkům pochopitelně vyhovují, mnozí ale už mezitím také zjistili, že pokud byli nuceni přejít na cenově výhodnější alternativu, funguje to vlastně docela dobře a nemají důvod se vracet k dražším produktům. Hospodářské zotavení neznamená automaticky ochotu zákazníků platit vyšší ceny. S tím je třeba počítat.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později