první generace vždy byznys rozjede. Druhá jej dovede k úspěchu. A ta třetí to pak rozfofruje. Takto popisoval známý průmyslník a filantrop konce 19. století Andrew Carnegie fakt, že cesta od »lopaty k lopatě« trvá pouhopouhé tři generace.
Sám se tohoto výroku dosti pevně držel.
V patnácti letech začínal jako poslíček telegrafních zpráv.
Ve čtyřiceti založil Carnegieho ocelárny, které se posléze staly největší firmou světa (a základním kamenem dnešních U. S. Steel). V pětašedesáti firmu prodal finančníku J. P. Morganovi. Za 480 milionů dolarů.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



