první generace vždy byznys rozjede. Druhá jej dovede k úspěchu. A ta třetí to pak rozfofruje. Takto popisoval známý průmyslník a filantrop konce 19. století Andrew Carnegie fakt, že cesta od »lopaty k lopatě« trvá pouhopouhé tři generace.
Sám se tohoto výroku dosti pevně držel.
V patnácti letech začínal jako poslíček telegrafních zpráv.
Ve čtyřiceti založil Carnegieho ocelárny, které se posléze staly největší firmou světa (a základním kamenem dnešních U. S. Steel). V pětašedesáti firmu prodal finančníku J. P. Morganovi. Za 480 milionů dolarů.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později