Co je pro můj výrobek z hlediska účinnosti komunikace nejvhodnější? Vím o všech formách, které udávají trend? A které z nich osloví danou cílovou skupinu? Mohu si dovolit experimentovat? Není to příliš riskantní? Jak upoutat pozornost na téměř nasyceném trhu?

Odpovědi nemusejí být vždy snadné. Mimo jiné i proto, že obor marketingové komunikace prošel na přelomu století celou řadou změn. Osvědčená schémata přestávají platit. Ztotožňování komunikace s televizními spoty je dávno minulostí. Komunikace je stále selektivnější a spotřebitel stále vybíravější a imunní k dosud účinným formám. Tam, kde dosud postačovala reklama ve standardním pojetí, nastupuje komunikační projekt, který využívá nových netradičních nástrojů.

Právě těm se věnuje průkopnická kniha uznávaného marketingového praktika a ředitele komunikační agentury Draft Prague Petra Freye Marketingová komunikace: nové trendy a jejich využití.

Autor mapuje a popisuje nové trendy v dynamicky se měnící oblasti marketingové komunikace a na příkladech jejich praktické aplikace dokládá jejich schopnost zaujmout a oslovit spotřebitele. Na řadě příkladů úspěšných speciálních domácích i zahraničních projektů ukazuje možnosti využití efektivních kombinací nových metod s těmi tradičními. Podrobněji se věnuje specializovaným komunikačním oborům (např. guerillový, digitální či virový marketing, event marketing, direct marketing v elektronických médiích, product placement aj.), vývoji marketingové komunikace jako odvětví, modelům spolupráce s agenturami, vyhlašování tendrů a dalším praktickým tématům a řešením souvisejícím s mediální scénou, s vývojem cílových skupin a se sbližováním kanálů komunikace a jednotlivých komunikačních disciplín.

Tato nová a odvážná komunikační řešení mají velice často podobu pestrého mezioborového mixu, jenž spojuje přednosti různých nástrojů a přístupů a jehož charakteristickými znaky jsou nízké náklady, měřitelnost a celková efektivnost.

Jasně tak ukazuje, že i v době, kdy spotřebitelé - vystaveni neustálému a intenzivnímu tlaku nabídky - jsou stále náročnější a kdy je patrné, že nelze příliš spoléhat na nástroje hromadné komunikace, je marketérům k dispozici celá řada komunikačních nástrojů a jejich kombinací, které dokážou spotřebitele zaujmout a účinným způsobem je oslovit. Takové komunikační projekty v pravém slova smyslu integrují nové trendy a netradiční formy za smysluplné podpory tradičních médií.

Součástí publikace je barevná fotopříloha dokumentující úspěšné komunikační projekty využívající netradičních komunikačních disciplín, užitečný slovníček odborných pojmů z mediální praxe a textová příloha s výběrem nových trendů a marketingových příležitostí ve světě. Kniha je určena nejen pracovníkům marketingových oddělení, reklamních agentur a profesionálům v oblasti marketingové komunikace.


Cena jednoho výtisku knihy je 240 Kč včetně DPH. Knihu si můžete písemně objednat na adrese Economia, a. s., VTÚ, Dobrovského 25, 170 55 Praha 7, e-mail: dagmar.suchmova@economia.cz nebo na internetové adrese http://Knihy.iHNed.cz, kde vám zařídí její zaslání na dobírku přímo z nakladatelství Management Press. Informace na tel. čísle 234462232. Členové HN klubu, kteří u knih uvedou na objednávce zákaznické číslo obdrží třicetiprocentní slevu.
Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-18860720-trendy-marketingove-komunikace