Vydavatelství Ward (měsíčník Auto World) vyhlásilo nejlepší motory roku 2006. Z absence dieselových motorů je vidět, že jde o čistě americký výběr.Výsledky potvrzují dva hlavní trendy v oboru: přeplňování a přímý vstřik benzinu. Ukazují také, že samozřejmostí jsou dva vačkové hřídele na každou řadu válců. Tuto technologii, známou pod zkratkou DOHC, využívá osm motorů z desítky oceněných. Výjimkami jsou pouze 4,6litrový osmiválec Fordu a motor Hemi, který má dokonce rozvod OHV.

Polovina oceněných motorů je přeplňovaných; jediným z nich, který má mechanický kompresor a ne turbo, je dvoulitr od GM. Přímý vstřik benzinu využívají tři motory: dvoulitrový čtyřválec Audi, a šestiválce Mazdy a Toyoty. Audi a Mazda tuto technologii kombinují s přeplňováním, čímž se Mazda dostala na měrný výkon 119 koní z litru. Toyota má atmosférické plnění, díky němuž má příznivý průběh výkonu a kroutícího momentu a nízkou spotřebu.
Většina oceněných motorů se ve výběru Ward objevuje opakovaně. Rekordmanem je šestiválec Nissan, který za dvanáct let existence soutěže nechyběl ani jednou.
Oceněné motory (automobilka, příklad vozu)
2L FSI turbocharged DOHC I-4 (Audi, A3) 4.2L DOHC V-8 (Audi, S4) 3L DOHC I-6 (BMW, 330i) 5.7L Hemi Magnum OHV V-8 (DaimlerChrysler, Dodge Charger R/T) 4.6L SOHC V-8 (Ford, Mustang GT) 2L supercharged DOHC I-4 (General Motors, Chevrolet Cobalt SS) 2.8L turbocharged DOHC V-6 (General Motors, Saab 9-3 Aero) 2.3L DISI turbocharged DOHC I-4 (Mazda, Mazdaspeed 6) 3.5L DOHC V-6 (Nissan, Infiniti G35 6MT) 3.5L DOHC V-6 (Toyota, Lexus IS 350)
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom



